Messenger marketing & Chatbots
Hvorfor har din virksomhed brug for en Chatbot?
Virksomheder har en tendens til at ville bruge markedsføringsbudgettet der hvor deres kunder befinder sig, og med over 1,5 milliarder brugere på Messenger er det bare en platform man ikke kan komme udenom.
Trenden lige nu er at mange folk er kørt lidt surt i alle de mails de får, og hvor mange kender ikke til nyhedsbreve man ikke engang gider åbne mere fordi der kommer så mange.
Åbningsraterne på mail er nede på omkring 15-20%, hvorimod Messenger beskeder åbnes af 85-95% når de sendes fra en virksomhed.
Ideel platform til oplyse, vejlede, lave quiz, konkurrencer, salg og meget andet.
En Messenger robot kan fungere som første kontakt til din virksomhed, og guide dem det rigtige sted hen.
Måske endda give dine kunder svar på spørgsmål, sende dem materiale eller andet.
Du kan også bruge Messenger til at skabe dialog og en mere direkte kontakt til kunderne hvor de selv bliver en del af hvor samtale kommer til at gå hen.
Det er pludselig interessant for din kunde at interagere med din virksomhed.
Når man nu har hævet åbningsraterne med 60-70% gør det selvfølgelig også noget ved muligheden for at sælge nogle varer til dem.
CTR (click through rate) stiger fra 3-4% til omkring 30. Det skaber ordrer og omsætning.
Hvilket "problem" skal din bot løse?
Læg en plan for hvor slutningen skal være, og byg din Messenger robot bagfra.
Skab en kundebase
I stedet for at betale for markedsføring igen og igen, opbygges din kundebase som du kan sælge til igen og igen.
Online Marketing
Messenger bots kombineres med digital markedsføring for at opbygge subscribers
Hvad gør du for at komme igang?
Der findes mange forskellige løsninger på markedet som i bund og grund kan det samme. Vi har dog valg at benytte ManyChat, men det kunne lige så god være andre platforme.
Du starter med at connecte jeres Facebook side med Manychat.
Herefter er der nogle beskeder der skal defineres. Welcome message, default reply som er det svar din robot giver hvis dine kunder begynder at skrive til den.
Det er i øvrigt en god ide at gøre folk opmærksom på at det er en robot de er inde i for ikke at skabe unødig forvirring.
Ligeledes skal man forklare hvordan man komme ud af den igen og unsubscribe. Det skal være enkelt både at komme ind, og ud igen.
Growth tools
Der findes masser af muligheder for at få kunderne ind som subscribers på din Messenger platform.
Det kunne være et almindelig link, en kommentar på et opslag på jeres Facebookside, en chat popup som på vores side eller en scanningskode. Listen er egentlig længere, men dette var blot nogle af dem
Flows
Dialogen med kunden opbygges i et såkaldt flow. Det giver kunden mulighed for selv at styre hvor dialogen skal gå hen.
Man har løbende mulighed for at “tagge” personen så man kan skræddersy den fremtidige kundeoplevelse.
“Tags” kan også bruges til at aktivere andre software via programmet Zapier. eks sende dem en mail, sms, oprette data i et regneark osv..
Resultater
Man skal selvfølgelig ikke lade Messenger stå alene da andre platforme kan noget hver for sig, men åbningsraterne taler vist sit eget sprog.
%
Åbningsraten på Mail
%
Åbningsraten på Messenger
Vi er nogle af de få i Danmark der er i tæt samarbejde med Manychat, og som Agency Partner har vi tæt adgang og dialog omkring udviklingen af Messenger marketing.
Ligeledes har jeg opnået betegnelsen som Messenger Marketing Expert hos ManyChat, som den første i Danmark.
Dette sikrer dig at vi altid er opdateret på nye tiltag, regler, udvikling og andet der hører med Messenger Marketing.




Skal vi tage et kig på din Messenger strategi?
Vi er klar, er du?